FŐOLDAL KAPCSOLAT MEGRENDELÉS


 

 

 


Méregtelenítés Lúgosítás Tápanyagpótlás Gyógynövények Vitálanyagok
Mikroalgák Érdekességek Tapasztalatok Megrendelés
Green Gold
A zöld arany
Kineto
Erő-Energia-Libidó

Genio
Agyserkentés
BYAS
Alakformálás
BYAS
Szépségápolás
Webstar - Laura Wellstarüzlet Webstar Shopping World Kapcsolat

A VÍZ

A víz tartja fenn az összes életformát, beleértve az emberi életet is. Bár a víz mindenhol jelen van környezetünkben, egyike a legtitokzatosabb anyagoknak a bolygón. A tudósok még ma is újabb és újabb elképesztő tényeket fedeznek fel a vízzel kapcsolatban.

A tengervíz azért sós, mert a víz az évmilliók folyamán kioldotta a hegyekből az ásványi anyagokat és a sókat, amik aztán a folyók által lekerültek az óceánokba.

A víz a legfontosabb tápanyagaink egyike. Sőt, az oxigén után a legfontosabb anyag az emberek számára. Víz nélkül csak 3 napig élhetünk úgy, hogy ne kerüljünk életveszélyes állapotba. Oxigén nélkül csak 3 percet bírunk ki, élelem nélkül több hetet. A víz csak 2 alkotó elemből, mégpedig oxigénből és hidrogénből áll, mégis érdekes tulajdonságokkal rendelkezik. Ezzel párosul az a tény, hogy testünkben a víz aránya 60-70%-t tesz ki, ami 80 kg testtömegnél nem kevesebb mint 48-56 liter víz.

Ha közelebbről megnézzük a víz feladatait és funkcióit, világossá válik, mekkora potenciált használhatunk egészségünk, külsőnk vagy vitalitásunk számára a rendszeres vízfogyasztással.

Biokémiai reakciók legtöbbször csak egy meghatározott, stabil hőmérséklet tartományban mennek végbe. A víz hőméréklete lassabban változik, mint a levegőé vagy a talajé. Ezért nem csak a növények és az állatok, hanem az emberek is nagy hőmérséklet ingatozásokat képesek kiegyenlíteni.

Egy liter víznek a bőrön át végbemenő elpárolgása kb. 580 kalória hőenergiát von el, így védi a testet a túlhevüléstől. A víz a legkülönfélébb anyagok, így tápayagok, vitaminok és ásványi anyagok oldószereként is predesztinált. A táplálék az emésztőcsatornában elfolyósodik, a szilárd alkotórészek feloldódnak. A tápanyagok és más anyagok szállításának feladatát is átveszi a víz.

A vérrel és a nyirok folyadékkal az oldott tápanyagok hatóhelyükre jutnak, a vízben megkötött anyagcsere-végtermékek eltávoznak a szervezetből. Ez a tulajdonság például magnézium oldásánál és szállításánál nyilvánul meg.

Milyen gyakran panaszkodnak a sportolók izomgörcsökről, ezt a szervezetük magnézium hiányára vezetve vissza. Gyakran azonban nem ez a baj. Ha nem ittak eleget, és ezért nincs elég víz a szervezetükben, nem oldódik fel és nem szállítódik az izmokhoz a magnézium.

Ezen kívül a víz felbomolhat alkotórészeire, tehát oxigénre és hidrogénre, íly módon vezérelheti a testnedvekben a savak és bázisok létfontosságú egyensúlyát. A fontos anyagcsere folyamatokban résztvevő enzimek csak akkor működnek hatékonyan, ha környezetükben a szükséges sav vagy bázis tartalom uralkodik. Bizonyos fehérjék pedig szétroncsolódnak sav túltengés miatt, ezért kell, hogy legyenek szabályozási lehetőségek.

A nem megfelelő vízellátás azonban szembetűnővé válik a bőr kinézetén, a kötőszövet állapotán és nem utolsó sorban az izmok gyengülésén is észlelhető. Testünknek e fontos anyagra, azaz a vízre nem csak építő elemként van szüksége, hanem saját rugalmasságához is.

Víz kell többek között ahhoz, hogy a fehérjék elraktározódjanak. Mivel kötőszevetünk és izmaink is fehérjékből állnak és ezeknek a fehérjéknek a megkötéséhez víz szükséges, kézenfekvő, hogy mennyire lényeges a folyamatos víz ellátás a feszes kötőszövet és az izomzat megőrzéséhez.

Víz hiánya esetén a kötőszövet és izomzat nem tudja használni a szükséges fehérjéket, ezért veszítenek rugalmasságukból.

A folyadékhiány oka gyakran nem csak az, hogy túl keveset iszunk, a vízigényt más tényezők is befolyásolják. Szervezetünk pl. a nyári hőségre fokozott vízkiválasztással reagál, hogy kiegyenlítse a hőmérséklet ingadozását. Nem szokatlan, hogy a szervezet 2 liternyi vizet is lead ehhez a kiegyenlítéshez. Sportolásnál, vagy lázzal járó fertőzéseknél is fokozott verejtékezéssel reagál a szervezet a lehülés érdekében. A nagyobb fehérjefelvétel is növeli a vízkiválasztást, mivel a fehérje bomlástermékeit az uerával kell elszállítani.

Ha diétázunk, a felszabaduló károsanyagokat ki kell öblíteni a zsírszövetből. A túl csekély folyadékbevitel részben megakadályozza ezt az elszállítást és a vizet e folyamatokhoz a test más részeiből vonja el. Az alkohol is diuretikus hatású, ami nem jelent mást, mint hogy a szervezetben fokozott folyadék kiválasztás megy végbe és teljesítmény csökkentő folyamatok játszódnak le. Ebből nem feltétlenül következik az, hogy egész életünkben tartózkodnunk kellene az alkohol fogyasztástól, hanem azt jelenti, hogy ha szeszesitalt fogyasztunk, ajánlatos a szokásosnál néhány pohárnál több vizet is inni.

A víz hiánya nem csupán annak a kockázatát növeli, hogy mindezeket a feladatokat nem tudjuk optimálisan elvégezni, hanem akár 20 %-al csökkenti munkateljesítményünket is és fáradtsághoz, fejfájáshoz vezet. Egy tanulmány szerint ez az állapot már a test víztartalmának mintegy 2 %-os csökkenésénél szemmel látható. Ha tekintetbe vesszük, hogy sportolás közben óránként átlagosan 0,5 -1 liternyit izzadunk, látható, hogy csupán 90 percig tartó túlterhelésnél is teljesítmény csökkentő folyadékvesztés léphet fel.

Ennek a folyadék vesztésnek a kiegyenlítéséhez azonban a szervezetünknek legalább 1 napra van szüksége. Testünk tehát rendszeresen jelzi a heveny vízhiányt, csak éppen mi nem tudjuk értelmezni ezeket a jeleket. Tehát ne nyomjuk el tovább a szomjúságot és a fejfájást, mivel ez is lehet annak a tünete, hogy testünk folyadék hiányban szenved.

A napi vízszükséglet fedezéséhez ajánlatos figyelembe venni az imént említett tényezőket. Az egyéni folyadékbevitel átlagosan testsúly kilógrammonként 30 ml. E szerint egy 80 kg-s egyénnek naponta 2,5 liter folyadékot kell fogyasztania.

Lehetőleg ne fogyasszunk édes italokat, mert az anyagcserénknek az azokban lévő gyorsan oldódó glükózt először nagy energia ráfordítással ki kell tisztítania. E helyett igyunk vizet, teát, zöldségleveket.

A külső hatásoktól függően - mint pl. sportolás, forró éghajlat és betegségek, több folyadékot kell fogyasztani. A folyadéknak kb. a felét a táplálékkal vesszük fel. Éppen a vitalanyagokban gazdag élelmiszerek, mint a zöldségfélék, gyümölcs, nyers koszt, akár 90 % vizet tartalmaznak. Ezért jó, ha napi étrendünkből nem hiányoznak ezek az értékes táplálékok. Víz szükségletünket tehát ne csak italokkal fedezzük, hanem minél nagyobb részben ezekkel az élelmiszerekkel és ne feledjük Goethe szavait:

"Vízen kívül nem terem boldogság."


Hidratálás
A szervezetünket mindig bőségesen el kell látnunk vízzel. Mivel 2,5 liter vizet vesztünk egy nap a normális testműködéseink következtében, ezt pótolnunk kell. Két fő oka is van annak, hogy a szervezetünket a legjobb minőségű, összetételű és szerkezetű vízzel kell, hogy hidratáljuk. Először is, a víznek, amit beviszünk a testünkbe, képesnek kell lennie meggátolni a mérgek és vegyi anyagok felhalmozódását és a sejtekre gyakorolt ártalmas hatását. Biztosítania kell a sejtek anyagcseréjéhez szükséges összes ásványi anyagot és tápanyagot, el kell távolítania bármely, sejtjeinket romboló anyagot; illetve meg kell védenie a sejtfalakat a károsodástól és az inváziótól. Másodszor, mivel a víz a test minden tevékenységében részt vesz, az elektrokémiai folyamatokat is működteti, mint például a neurotranszmissziót, ahol a víz az egyik idegsejttől a másikhoz áramlik.

A víz létfontosságú része az általános méregtelenítési folyamatnak és a sejtek és a szövetek újrahidratálásának. Ajándékozza meg magát ragyogó egészséggel és energiával azáltal, hogy megfelelő minőségű és mennyiségű vizet iszik.

Hozza harmóniába a testét!
Tisztítsa meg, táplálja, regenerálja és vitalizálja!

Segítek, hogy egészségesebb, teljesebb életet élhessen!

Amennyiben a WellStar termékeit használni szeretné,
igényeljen ingyenes konzultációt !

Az első lépést Önnek kell megtennie!

A következő lépéstől már Rám is számíthat!
Ha élni kíván a lehetőséggel, lépjen kapcsolatba velem!

KAPCSOLAT

 

Webdesign - Szenyán Ildikó 2009.